Posts

Image
OVERLAP   “Bro aku pening betul la gaji aku asyik tak cukup je bila time gaji..macam mana aku nak buat simpanan macam ni...nak buat kira-kira pun susah ni. . Abu : Hutang ko banyak sangat ke? . Kasim : Aku punya komitment tinggi sangat ni, banyak sangat potongan dalam    payslip aku. . Abu : Pinjaman ko banyak sangat tu yang ko susah nak buat simpanan, dalam payslip pun Nampak tak cantik sebab banyak potongan. . Kasim : Itu la, aku pun tak tau macam mana aku nak buat kira-kira bila time gaji, nk tunggu hutang habis lambat lagi ni… . Abu : Ko pernah dengar tak perkataan overlap? . Kasim : Overlap? Tak pernah dengar la ape tu overlap? . Abu : Ok sini aku bagi tahu ko apa tu overlap, overlap bermaksud satu kan kesemua hutang menjadi satu… . Kasim : Haaa…. Boleh ke macam tu? . Abu : Boleh, dah ramai orang buat cara ni, ko tau tak dengan cara ni ko senang nak buat kira-kira bila time gaji, sebab kesemua hutang ko menjadi satu. . Kasim : Ouhhh..k
Image
  Lima sebab kenapa perlu buat loan PERKAHWINAN     -Dalam kehidupan ni,sudah pasti ramai yang mahu berkeluarga, kini ramai memulakan alam  perkahwinan pada usia muda. Masalah terbesar yang dihadapi oleh masayarakat kita pada masa ini adalah masalah kewangan.   2.     RENOVATE RUMAH   - Menambah dapur  - kebanyakan org akan tambah / besarkan ruang dapur. saiz bergantung kepada lebihan setback rumah dan membuat kitchen cabinet sekali.   3.     NAK OVERLAP   - Sudah tentu bila terlalu banyak sangat loan akan memeningkan kepala, jadi dengan cara overlap memudahkan lagi bayaran dan mengurangankan potongan.   4.     KEPERLUAN SEKOLAH   - Kelengkapan anak-anak nak sekolah sememangnya amat penting, lagi-lagi yang anak-anak yang baru nak masuk asrama.   5.     TUNGGAKAN KERETA   - untuk mengelakkan kereta kita di tarik, sudah semestinya kena jelaskan tunggakan yang ada.           Siti Malissa| www.pinjamanperibadi-hq.com https://pembiyaanperiba
Image
Siti Hassan HP: 0122898091 HP: 0126488091
Image
Kelebihan overlap . Bila dah terlalu banyak pinjaman mula la pening kepala tak dapat nak bayar, betul tak? . Sini saya bagi cara untuk memudahkan pembayaran balik kesemua loan-loan yang ada.. . Nak tahu macam mana? . Ramai yang tidak tahu dengan kaedah ni dapat menyenangkan waktu pembayaran balik pinjaman dan manfaat yang kita dapat.. . Ok2, mesti nak tahu macam mana cara menyenangkan pembayaran balik tu kan… . Cara dia buat (overlap) erti kata lain satukan kesemua loan2 menjadi satu, haa… ramai yang tidak tahu yang kita boleh satukan kesemua loan menjadi satu. Macam mana kaedah   yang saya bagi ni, senang tak nak buat kira2 untuk pembayaran balik. . Belum habis lagi… ada lagi saya nak kongsikan kelebihan bila kita buat overlap.. tau tak kelebihan bila kita buat overlap ni, komitment kita menjadi berkurangan dan kita pun tak perlu nak ingat banyak loan yang perlu dibayar. . Macam mana dah nampak kesenangan kat situ… masih nak tahu lebih mendalam boleh what
Image
SATUKAN LOAN (OVERLAP)   Setiap kali gaji je mesti   pening kepala nak bayar hutang-hutang yang ada, mesti ada yang terlupa nak bayar kan? Saya ada satu strategi   macam mana nk senangkan cara pembayaran hutang yang kita ada.. Haa… mesti nak tahu macam manakan, meh sini saya bagi tahu… dengar betul-betul tau… Dah sedia ke ni? Ok-ok mesti dah tak sabar nak dengar kan… Dengar baik-baik… Cara dia kita satukan loan-loan yang kita ada menjadi satu loan saja…haa kat sini dah Nampak tak kat mana senang dia? Rasa dah tak pening kepalakan nak bayar banyak-banyak loan. Sabar…belum habis lagi… ni saya bagi tahu yang lagi best, kalau kita satu kan loan-loan yang ada payslip kita akan nampk cantik, tak ada Nampak banyak potongan bukan tu saja kita pun dapat naikkan gaji bersih… Amacam best tak.. Kalau tak faham lagi macam mana boleh whatsapp saya...nanti saya terangkan lebih mendalam..   Sebarang Pertanyaan Boleh tekan link di bawah... http://www.wasap.my/60122898091/SAYA
Image
KEPERLUAN RUMAH Setiap rumah mesti memiliki peti sejuk, kerana ia keperluan kehidupan untuk menyimpan makanan harian kita. Bagi yang baru berkahwin sudah semestinya inginkan kelengkapan rumah yang mencukupi. Izara meminta suaminya azhar membeli peti sejuk baru untuk kelengkapan rumah. Izara : kita kena beli peti sejuk dahulu la bang selain kelengkapan lain. . Azhar : yela, kita memang kena beli peti sejuk dahulu tapi duit simpan abg sudah habis. . Izara : duit simpan abg habis terus ke? . Azhar : duit simpanan abg habis bayar majlis kahwin kita. . Izara : macam mana ni bang kita kena beli peti sejuk jugak bang. Kalau zara pinjam dengan keluarga zara dulu boleh tak? . Azhar : eh! Jangan la pinjam dengan keluarga buat malu nanti. . Izara : kalau tak pinjam kita memang tak cukup duit, duit simpan saya pun tak cukup nak beli peti sejuk. . Azhar : tak apa la nanti abg cuba buat pinjaman dengan koperasi, sambil tu boleh la kita tambah-tambah kelengkapan rumah ni. . Izara : ok la kalau macam
Image
KENAPA PERLU MENYIMPAN Shah : Bro, aku dengar bini kau kemalangan betul ke? . hairul : Betul, bini aku sekarang ada dekat hospital. . Shah : Teruk ke bini kau kemalangan? . Hairul : Teruk jugak, bini aku kena buat pembedahan disebabkan tulang kaki dia retak. . Shah : Teruk betul sampai kena buat pembedahan tu, kau ok ke ni? . Hairul : Aku sekarang tak cukup duit nak bayar kos pembedahan bini aku sebab aku tak ada duit simpanan. . Shah : Banyak ke kos pembedahan bini kau? aku nak tolong kau pn aku tengah tak berapa ada ni. . Hairul : Banyak jugak, kalau la aku dulu ada duit simpanan mesti aku tak pening macam ni. . Shah : Tula bro kadang kita ni kena beringat bila kita ada duit. . Hairul : Tula aku memang tak dapat kawal la bila ada duit. . Shah : Hmm, apa kata kau buat pinjaman bro untuk kos pembedahan bini kau, balance tu ko buat duit simpanan. . Hairul : Boleh ke buat macam tu? . Shah : Boleh, kau kan keje kerajaan apa kata ko buat pinjaman dengan koperasi. . Hairul : Ok, aku cuba bu